5-2 Kuren – Lær hvordan fastekuren virker

Share Button

Dette er fastekuren alle snakker om og som er meget omtalt i medierne for tiden. 5:2 kuren går kort fortalt ud på, at du skal gennem 2 dages faste på en uge og gentager dette hver uge, indtil din ønsket vægt er nået.

Fastekuren giver ikke kun effektivt vægttab, men mindsker også risikoen for diabetes 2, modvirker forhøjet kolesterol, skærper hjernen og giver dig forlænget levetid.

5-2 Kuren – Tab dig, bliv sundere og lev længere

“Tab dig, bliv sunder og lev længere” sådan lyder titlen for bogen “5:2 Kuren” som er skrevet af Michael Mosley og Mimi Spencer.

Michael Mosley er udvikler af 52 fastekuren og forfatter af selve bogen, i samarbejde med kost forfatteren Mimi Spencer. Selve diæten kommer fra dokumentaren “Eat, Fast And Live Longer” som også er produceret af Michael Mosley. Dokumentaren blev vist på BBC og vækkede opsigt verden over. Derfor besluttede Michael Mosley og Mimi Spencer at udgive bogen, som hurtigt blev til nr. #1 bestseller i bla. England. Efterfølgende er bogen så blevet oversat til Dansk.

2 dages faste

Selve 5:2 fastekuren går enkelt fortalt ud på, at du spiser normalt 5 dage om ugen, og holder 2 dages faste om ugen. De dage hvor du faster skal du dog ikke sulte dig selv helt, for du skal spise 500 kcal om dagen som kvinde, eller 600 kcal om dagen som mand. Fasten resulterer i flere sundhedsfordele, heriblandt lavere IGF-1, mindre risiko for kræft, som f.eks. prostatacancer.

Hvorfor købe bogen?

52 Kuren er forholdsvis simpel, men hvis du ønsker at få fuld udbytte af fastekuren og derved opnå højst mulige vægttab på kortest tid, blive sundere, eller undgå at føle dig utroligt sulten, for derefter at droppe kuren – Så bør du læse bogen!

Bogen hjælper dig bla. gennem fastedagene uden ulidelig følelse af sult og forklarer i detaljer hvordan kuren virker, samt hvorfor den gavner din krops sundhed, dit energiniveaue og skærper din hjerne. Bogen er langt mere omfattende end dette og er derfor uundværlig hvis du vil opnå et overraskende resultat.

Bogen giver dig svar på alle dine spørgsmål og omfatter punkter som:

Ugentlig vægttab
Valg af kost
Undgå sultfølelse
Sundhedsmæssige fordele
Energiniveau
Livsstils fleksibilitet
Produktion af positive stoffer i hjernen
Længere levetid
Nedsættelse af risiko for kræft, diabetes, forhøjet kolesterol m.m.

Stof til eftertanke:

Tilbage i 1930erne da den store depression ramte, blev folk nødt til at indtage mindre føde og derved faste, hvilket resulterede i at levetiden blandt folk steg med ca. 6 år!